05/08/2015: Ομοερωτοφοβική επίθεση πολιτών σε λεωφορείο στην Αθήνα

5 Αυγούστου 2015: Ομοερωτοφοβική επίθεση πολιτών

Ο προαναφερθείς Γιώργος Κουνάνης είχε τη δυσάρεστη εμπειρία να δεχθεί νέα ομοερωτοφοβική επίθεση σε λεωφορείο στην Αθήνα στις 5 Αυγούστου 2015. Στις 11 Αυγούστου 2015 καταγράψαμε το συμβάν για το Δίκτυο Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας του οποίου το ΕΠΣΕ είναι μέλος.

Η λεπτομερειακή περιγραφή αναπαράγεται εδώ με την παράκληση να σχηματίσετε δικογραφία για αυτό το επεισόδιο ρατσιστικής βίας που εμπίπτει πλέον στα αυτεπάγγελτα διωκόμενα εγκλήματα με ρατσιστικό κίνητρο (άρθρο 81Α ΠΚ):

«Στις 23:55 (Τετάρτη 5 προς Πέμπτη 6 Αυγούστου 2015) επιβιβάστηκα στο λεωφορείο 608 στη στάση Πανεπιστήμιο. Από την πρώτη στιγμή πέντε άτομα έριχναν βλέμματα προκλητικά, έκαναν μορφασμούς και γέλαγαν. Όταν πήγα να αλλάξω θέση ένας από αυτούς μου έκανε νόημα να πάω προς το μέρος του, εγώ τον αγνόησα και κάθισα στη μόνη θέση που είχε κενή από πίσω του. Καθώς κατευθυνόμουν προς τα εκεί πήγε να μου πιάσει το χέρι (νομίζοντας ότι αποκρίθηκα στο κάλεσμά του). Κατόπιν όλο γύρναγε κι έριχνε περίεργα βλέμματα, μίλαγε με τους άλλους στα αλβανικά φωναχτά και προκλητικά. Άδειαζαν, εν τω μεταξύ, θέσεις γύρω μου και δεν ερχόταν πιο κοντά (ενώ ο κατά τα φαινόμενα νεότερος της παρέας – με την πορτοκαλί μπλούζα – καθώς κι ένας άλλος, δίπλα του, με ξυρισμένα μαλλιά, τον παρότρυναν να πάει σε κάποια από τις θέσεις κοντύτερά μου. Επίσης θυμάμαι πως ένας είχε χαρακτηριστικά ένα καπέλο με το logo της LV). Στην πορεία ανέβηκε στο όχημα ένας γνωστός τους και του είπε κάτι δείχνοντας προς το μέρος μου και γέλαγαν. Όταν ήρθε η ώρα να κατέβουν αυτοί οι πέντε στη στάση Λιναρά – κατεύθυνση προς Γαλάτσι (μία στάση μετά τη στάση Βόρειος Πόλος και μία στάση πριν τη στάση Συκιά), κι ενώ είχε γεμίσει με κόσμο το λεωφορείο, όπως και η τετράδα από θέσεις που καθόμουν, σηκώνονται να κατέβουν και αυτός που περιγράφω και νωρίτερα, λέει στον διπλανό μου να σκύψει λίγο, με φτύνει βιαστικά και πηδάει από το λεωφορείο (από την πίσω τελευταία πόρτα) μαζί με τους άλλους. Το λεωφορείο αναχώρησε αμέσως. Καθώς αναχωρούσε τους άκουσα να γελάνε ενώ είχα σαστίσει με το γεγονός και απ’ ότι φάνηκε και όλοι γύρω μου, καθώς δεν αντέδρασαν στο ελάχιστο… Μόνο το παιδί που είχε προστεθεί στην παρέα πρωτύτερα, δεν κατέβηκε μαζί με τους πέντε και πρέπει να αντιλήφθηκε τί συνέβη και ήταν εμφανώς σαστισμένος, με ένοχο βλέμμα καθώς εγώ μίλαγα στο τηλέφωνο και φώναζα ‘σε κλείνω για να καλέσω την αστυνομία’.

Στην πορεία κάλεσα στην αστυνομία και κατήγγειλα το περιστατικό δίνοντας περιγραφή της συμμορίας/παρέας, το σημείο που έγινε και τις λεπτομέρειες. Το άτομο που απήντησε στην αρχή φάνηκε βοηθητικό θέλοντας να στείλει περιπολικό για καταγραφή αλλά κατόπιν, όταν διαπίστωσε ότι οι δράστες είχαν αποχωρήσει, είπε πως δεν θα ήταν εφικτό. Μετά νόμιζε πως του κάνω πλάκα επειδή ανέφερα τη στάση ‘Βόρειος Πόλος’ και όσο με άκουγε σαστισμένο και σοκαρισμένο, τόσο με προκαλούσε λέγοντας πως κάνω πλάκα. Εν τέλει κατέγραψε τα στοιχεία και είπε πως τα έστειλε στο περιπολικό ώστε να ερευνήσει, σημειώνοντας πως οι πιθανότητας ανεύρεσης ήταν μηδενικές καθώς μπορεί να άλλαζαν ή να έμπαιναν σε κάποιο σπίτι κλπ. Με ρώτησε αν θέλω να κάνω μήνυση κατά αγνώστων σημειώνοντας πάλι όμως πως και να το κάνω δεν πρόκειται να βοηθήσει πουθενά. Μετά μου είπε ότι δεν καταγράφηκε στο βιβλίο συμβάντων αλλά ως κλήση στο 100 και πως είναι ηλεκτρονικά όλα αυτά. Αυτή η καταγγελία στο 100 ήταν επώνυμη.

Αξίζει επίσης να σημειώσω πως αυτός ο ξανθός, ψηλός με τα μαύρα ρούχα (ο έκτος που ήρθε αργότερα από αυτούς), κατέβηκε στην ίδια στάση με εμένα και φαινόταν να έχει ένοχο ύφος. Σκέφτηκα να τον προσεγγίσω ώστε να μου δώσει ονόματα αλλά δεν με ρώτησε και ο αστυνομικός για μάρτυρες και ήμουν σαστισμένος ενώ μίλαγα στο τηλέφωνο με το 100 κι έτσι έφυγε.»

(απόσπασμα από http://wp.me/s7eAgw-1)

Leave a Reply

