07 και 08/03/2017: Ρατσιστικές αντιδράσεις κατά της εκμάθησης τουρκικών σε νηπιαγωγεία της Θράκης

Ρατσισμός και μισαλλοδοξία σε τρία άρθρα και σε δηλώσεις εκπαιδευτικών στο δεύτερο και τρίτο άρθρο:

Πανηγυρίζουν οι Τούρκοι για τα «γενιτσαράκια» που φτιάχνει το Υπουργείο Παιδείας στη Θράκη

Πανηγυρίζουν οι Τούρκοι για τα «γενιτσαράκια» που φτιάχνει το Υπουργείο Παιδείας στη Θράκη

Πανηγυρίζουν στην Τουρκία που το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας διδάσκει στα ελληνόπουλα μουσουλμανάκια «τουρκικά» από το νηπιαγωγείο.

Η μειονότητα στη Θράκη δεν είναι τουρκική. Είναι Έλληνες μουσουλμάνοι, διότι γνωρίζουμε με ακλόνητες ιστορικές αποδείξεις ότι πρόκειται για πληθυσμό εξισλαμισμένο και «τουρκεμένο» επί οθωμανικής κατοχής.

Επίσης το 1/3 της μουσουλμανικής μειονότητας αποτελείται από Πομάκους, δηλαδή τους αρχαίους Αγριάνες (θρακικό φύλο) και το άλλο 1/3 είναι τσιγγάνοι, Ρομά.

Ότι υπάρχουν κάποιοι «οθωμανικής καταγωγής» που έρμαια της τουρκικής προπαγάνδας νομίζουν ότι είναι «Τούρκοι», αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και «φυλετικά» Τούρκοι.

Αυτά όμως είναι «λεπτομέρειες» για την πολιτική συστηματικού εκτουρκισμού που ακολουθούν οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας και μάλιστα σε μειονότητα που η Ελλάδα αρνείται ότι είναι «τουρκική».

Εμμέσως πλην σαφώς το Υπουργείο Παιδείας «αναγνωρίζει» την ύπαρξη τουρκικής μειονότητας, σε μια επικίνδυνη για τα εθνικά συμφέροντα πολιτική που εφαρμόζει, που θα περίμενε κάποιος από τις πατριωτικές δυνάμεις της συγκυβέρνησης να φρενάρουν.

Για την απόφαση του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας να ξεκινήσει πιλοτικό πρόγραμμα εκμάθησης της τουρκικής γλώσσας σε 6 νηπιαγωγεία στη Δυτική Θράκη γράφει ο Ισμαήλ Σαχίν στη Mıllıyet (με τον τίτλο «Τουρκική γλώσσα στα παιδιά της Δυτικής Θράκης»).

Ενώ κλιμακώνεται τις τελευταίες ημέρες η πολιτική ένταση μεταξύ Ελλάδας – Τουρκίας, μια καλή είδηση ήλθε για την «τουρκική μειονότητα» που ζει στη Δυτική Θράκη σχολιάζει αρχικά το δημοσίευμα.

Οι εκπαιδευτικοί που επελέγησαν είναι Έλληνες που γεννήθηκαν στη Δυτική Θράκη.

Το εν λόγω πρότζεκτ, προϋπολογισμού 401.594 ευρώ, αναμένεται εντός του έτους να εφαρμοσθεί σε όλη την περιοχή, σημειώνει η τουρκική εφημερίδα.

Όπως δήλωσε στην εφημερίδα ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Γεράσιμος Κουζέλης, το εν λόγω πρόγραμμα θα εξασφαλίσει την καλύτερη επικοινωνία στις μειονότητες που μιλούν δυο γλώσσες.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει κατηγορηθεί επανειλημμένως για «ανθελληνισμό» και εχθρότητα ακόμα και προς την ελληνική κλασική Παιδεία, ανεξάρτητα εάν πάντα μετά τις αντιδράσεις προσπαθούν να «μαζέψουν» από το υπουργείο Παιδείας.

Ο βουλευτής Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ Χουσεΐν Ζειμπέκ σχολίασε ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα που το ζητούσε εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα η μειονότητα και προσέθεσε:

«Είμαστε υποχρεωμένοι να διδαχθούμε την τουρκική γλώσσα για να μην ξεχάσουμε την κουλτούρα μας (sic). Για να μπορέσουμε να έχουμε πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση εδώ πρέπει να γνωρίζουμε καλά και την ελληνική γλώσσα. Ελπίζω χάρη στο έργο αυτό να μάθουν να χρησιμοποιούν τα παιδιά μας με τον καλύτερο τρόπο και τις δυο γλώσσες».

Τέλος, με τον υπότιτλο «Ισότιμες ευκαιρίες στην εκπαίδευση» γίνεται λόγος στη σχετική ανακοίνωση του γραφείου του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης ότι χάρη στο νέο πρόγραμμα τα παιδιά που πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο, έχοντας τη δυνατότητα να διαβάζουν και να γράφουν καλύτερα και στην ελληνική και στην τουρκική γλώσσα, θα έχουν ισότιμες ευκαιρίες στην εκπαίδευση.

Στο υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε όλοι να ντρέπεστε… Πρώτος και καλύτερος ο Ζουράρις, ο μέγας πατριώτης. Άλλο σχόλιο για αυτή την ξεφτίλα δεν υπάρχει.

Ίσως ο Αλέξης Τσίπρας επιτέλους πρέπει να τοποθετήσει μια πατριωτική πολιτική ηγεσία στο υπουργείο Παιδείας, διότι οι κύριοι του υπουργείου Παιδείας τον ίδιο τον πρωθυπουργό υπονομεύουν εφαρμόζοντας τις πιο αντεθνικές και εθνοδιαλυτικές ιδεοληψίες τους.


Ξεσηκώθηκαν οι δάσκαλοι στη Θράκη: «Όχι η τούρκικη γλώσσα στα νηπιαγωγεία»

Ξεσηκώθηκαν οι δάσκαλοι στη Θράκη: «Όχι η τούρκικη γλώσσα στα νηπιαγωγεία»

Σάλος έχει ξεσπάσει με τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία στη Θράκη, όπου θα διδάσκονται τουρκικά, γράφει η εφημερίδα «Δημοκρατία».

Το βράδυ της Δευτέρας, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Δημοκρατίας», συσκέφθηκαν τα αρμόδια όργανα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε Ξάνθη και Κομοτηνή και εκφράστηκαν δριμείες αντιδράσεις αναφορικά με τις εξελίξεις.

Αφορμή αποτελεί το νέο πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), που θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και εισάγει πιλοτικά την τουρκική «μητρική» γλώσσα όπως τη χαρακτηρίζει (!) σε έξι νηπιαγωγεία της Θράκης (τρία στη Ροδόπη και τρία στην Ξάνθη).

Πρόκειται για μεσοβέζικες λύσεις, που εξυπηρετούν σκοπιμότητες, ανέφερε με νόημα στην εφημερίδα ο πρόεδρος του διδασκαλικού συλλόγου Ξάνθης Δημήτρης Ντούμος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το ζήτημα έχει εκτός από παιδαγωγική και εθνική, πολιτική διάσταση.

«Υπάρχουν τεράστια κενά, αμέτρητα ερωτήματα για το πώς θα λειτουργήσει αυτό το πράγμα, τις συνέπειες που μπορεί να έχει» τόνισε ο κ. Ντούμος.

Την επόμενη εβδομάδα θα συγκληθεί νέα σύσκεψη, όπου οι δάσκαλοι θα λάβουν επίσημη απόφαση και θα εκφράσουν την αντίθεσή τους στη λειτουργία των έξι νηπιαγωγείων, την οποία θα κοινοποιήσουν στο υπουργείο Παιδείας.

Κοινό μυστικό της λειτουργίας των δίγλωσσων νηπιαγωγείων αποτελεί το γεγονός ότι διάφοροι μηχανισμοί που εξυπηρετούν τουρκικά συμφέροντα πιέζουν την κυβέρνηση προς αυτήν την κατεύθυνση.

«Υπάρχουν βουλευτές και πολιτευτές του ΣΥΡΙΖΑ στη Θράκη που πανηγυρίζουν με τις εξελίξεις» σημείωσε με νόημα πρώην στρατιωτικός στη «δημοκρατία».

Οι φωνές που αντιτίθενται στη λειτουργία των εν λόγω νηπιαγωγείων αναφέρουν ότι ένα τέτοιο σχέδιο θα είχε λογική μόνο εφόσον σαν δεύτερη γλώσσα διδάσκονταν πομακικά ή ρομανί και όχι τουρκικά.


14.03.2017

Νατάσσα Βαφειάδου

Παναγιώτα Βενετοπούλου, πρόεδρος Συλλόγου «Οι Τρεις Ιεράρχες» «Εάν θέλουμε να παράγουμε έργο, και μάλιστα έργο ποιότητας, θα πρέπει η ελληνική πολιτεία να ακούσει τα αιτήματα των εκπαιδευτικών»

Την αντίθεσή του στα όσα προβλέπει η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την προσχολική αγωγή των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στον νομό Ροδόπης εκφράζει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες».

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες» εκφράζει την ανησυχία του σχετικά με την απόφαση του ΙΕΠ για την τοποθέτηση συνεργάτη/τριας  μέλους της μειονότητας, πτυχιούχου ελληνικού ΑΕΙ, σε νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε αμιγώς μειονοτικούς οικισμούς της Θράκης,  με στόχο την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον θεσμό του νηπιαγωγείου, υπογραμμίζοντας ότι σε κανένα σημείο της απόφασης του ΙΕΠ «δεν διευκρινίζεται από πού απορρέει επιστημονικά η ανάγκη ειδικά για έναν τέτοιο συνεργάτη και ποιος ακριβώς θα είναι ο ρόλος του», τονίζοντας μεταξύ άλλων πως η χρησιμοποιούμενη φρασεολογία «επιρρίπτει την ευθύνη στις νηπιαγωγούς για τη σημερινή πραγματικότητα μη φοίτησης των νηπίων της μειονότητας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αφού θεωρείται απαραίτητη η συμμετοχή συνεργάτη».

Παναγιώτα Βενετοπούλου «Αρνούμαστε την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος στα δημόσια νηπιαγωγεία»

Μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94 fm» η πρόεδρος του Συλλόγου κ. Παναγιώτα Βενετοπούλου δήλωσε την έκπληξη της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ροδόπης στην ανακοίνωση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος στη Θράκη, αρχής γενομένης από τη φετινή χρονιά, χωρίς όπως επεσήμανε να υπάρξει οποιαδήποτε ενημέρωση ή συζήτηση με τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας της περιοχής από πλευράς του Υπουργείου. Μάλιστα η ίδια τόνισε πως η ανακοίνωση αυτή ήρθε ως αποτέλεσμα τεσσάρων συσκέψεων με τους νηπιαγωγούς της Ροδόπης, οι οποίοι όπως τόνισε «είμαστε κάθετα αντίθετοι με την απόφαση και αρνούμαστε την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος στα δημόσια νηπιαγωγεία».

Αναλύοντας περαιτέρω το σκεπτικό του Συλλόγου η ίδια επεσήμανε τις ασάφειες της σχετικής ανακοίνωσης από πλευράς του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σημειώνοντας πως αρχικά «δεν διευκρινίζεται αν ο συνεργάτης αυτός θα είναι εκπαιδευτικός». «Αναφέρει ότι θα είναι πτυχιούχος ΑΕΙ, προερχόμενος από τη μειονότητα. Τι σημαίνει αυτό; Οποιοσδήποτε έχει τελειώσει, για παράδειγμα πολιτικός μηχανικός, αρχιτέκτονας, κλπ, μπορεί να ασκήσει εκπαιδευτικό έργο;  Έχει εκπαιδευτική επάρκεια; Μέσα στο Προεδρικό Διάταγμα 398 αναφέρει ότι μέσα στο νηπιαγωγείο η νηπιαγωγός είναι αυτή που ασχολείται με το παιδαγωγικό του τμήματός της, και η μόνη η οποία μπορεί να εκφέρει άποψη για διάφορα προβλήματα είναι η/ο σύμβουλος των νηπιαγωγών. Άρα λοιπόν τι γίνεται; Πάμε κατά των Προεδρικών Διαταγμάτων; Κι όταν λέμε συνεργάτης, τι συνεργάτης είναι αυτός και για ποιο λόγο να μπει μέσα συνεργάτης; Με  ποιον τρόπο θα εισάγουν κάποιον μη εκπαιδευτικό, αγνώστου προελεύσεως πτυχίων,  που δεν θα έχει παιδαγωγική επάρκεια, για να ‘ρθει να δει το έργο μου; Και σε ό,τι αφορά τις αξιολογήσεις που θα υπάρξουν και θα πάνε και στο Υπουργείο, ποιος θα αξιολογήσει ποιους και για ποιόν λόγο;» διερωτήθη.

Η κ. Βενετοπούλου έκανε σαφές ότι η αντίδραση ξεκινά από την απουσία επικοινωνίας με την εκπαιδευτική κοινότητα της περιοχής αλλά και από την αμφισβήτηση της αναγκαιότητας ενός τέτοιου προγράμματος. «Θέλουμε πολύ να δούμε από πού απορρέει η ανάγκη για την υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος εδώ. Τα παιδιά, επειδή τα ζούμε, όταν υποχρεωτικά φοιτούν στο δημόσιο νηπιαγωγείο μαθαίνουν μια χαρά να επικοινωνούν από το πρώτο τετράμηνο και μετά» τόνισε, υπογραμμίζοντας πως η δουλειά που γίνεται από το σύνολο των νηπιαγωγών είναι εξαιρετική και βασισμένη πάνω σε προγράμματα εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας  για την ένταξη, την κοινωνικοποίηση και την  επαφή του νηπίου με τη νηπιαγωγό και το περιβάλλον.

«Εάν θέλουμε να παράγουμε έργο, και μάλιστα έργο ποιότητας, θα πρέπει η ελληνική πολιτεία να ακούσει τα αιτήματα των εκπαιδευτικών» επεσήμανε η ίδια κλείνοντας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη διαλόγου «με άτομα που ζουν το πρόβλημα και το γνωρίζουν και όχι από όλους τους υπολοίπου που απλά το έχουν ακουστά». «Θα ήταν καλύτερο, οποιαδήποτε κίνηση κάνει είτε το ΙΕΠ  είτε το υπουργείο παιδείας είτε οποιοσδήποτε άλλος φορέας να έρχεται πρώτα σε επαφή με την εκπαιδευτική κοινότητα για να μπορέσει να πάρει τα καλά, όχι αυτά που νομίζει ότι πρέπει να προσφέρει» κατέληξε.Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση από τον Σύλλογο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες» εδώ

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s