05/02/2019: Μηνυτήρια αναφορά κατά γονέων και διευθύντριας 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς για τη ρατσιστική κατάληψη εναντίον μαθητή με αναπηρία

ΠΡΟΣ 

1. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ/Τ.Κ.Ζ.Α.Ρ.

2. ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

3. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ

5 Φεβρουαρίου 2019


Κυρίες/Κύριοι

Σας υποβάλλουμε άλλη μια μηνυτήριααναφορά, στα πλαίσια του προγράμματος του Παρατηρητηρίου Ρατσιστικών Εγκλημάτων, με αντικείμενο την ακραία ρατσιστική σχολική κατάληψη του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς με αίτημα τον εξοβελισμό 12χρονου μαθητή με αναπηρία τον οποίο και διέσυραν αναφέροντας το όνομά του, και συγκεκριμένα κατά των γονέων που, όπως είναι φανερό την υποκίνησαν αλλά και της διευθύντριας που φέρεται να την υποστήριξε και καταγγέλλεται πως αντιμετώπιζε το παιδί εσκεμμένα αυστηρά και αδιαφορώντας, αν όχι τιμωρώντας το, για την αναπηρία του:

Ριπές

Screenshot_2019-02-05-16-28-20-413_com.hsv.freeadblockerbrowser.png

Σε κατάληψη προχώρησαν οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς, με μοναδικό τους αίτημα να φύγει από το σχολείο ένας συμμαθητής τους με αναπηρία.

Το 12χρονο παιδί, πέραν του προβλήματος που αντιμετωπίζει εκ γενετής και εξαιτίας του εμφανίζει επιθετικότητα, αντικοινωνική συμπεριφορά και μαθησιακές δυσκολίες, πλέον έχει και πρόβλημα με την προσαρμογή και ομαλή ένταξή του στο σχολείο, εξαιτίας μερίδας συμμαθητών του, μερίδας γονιών και της ..διεύθυνσης!

Την Παρασκευή 25 Ιανουαρίου οι συμμαθητές του παιδιού προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου με μοναδικό αίτημα την απομάκρυνση του 12χρονου μαθητή, και κρέμασαν στην καγκελόπορτα τις «κατηγορίες».

Σημειώνεται, ότι ο μαθητής έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα του ΚΕΣΥ και παρακολουθείται..

Screenshot_2019-02-05-16-29-02-709_com.hsv.freeadblockerbrowser.png

Σύμφωνα με καταγγελίες γονιών, η κατάληψη πραγματοποιήθηκε με συναίνεση της διεύθυνσης του σχολείου!

Το συγκεκριμένο γεγονός, είναι εξόχως ανησυχητικό, καθώς όχι μόνο αποτελεί μέρος μιας γενικότερης έξαρσης ρατσισμού στην χώρα το τελευταίο διάστημα, αλλά γιατί είναι πρωτοφανές ένα τέτοιου είδους ξέσπασμα ρατσιστικής βίας, από παιδιά, τα οποία μάλιστα προχωρούν ακόμα και σε κατάληψη, ώστε να απομακρυνθεί, να στιγματιστεί και να απομονωθεί ένα παιδί της ηλικίας τους, γιατί έτυχε να γεννηθεί με κάποια αναπηρία.

Ο πατέρας του μαθητή εκφράζοντας τους φόβους του για τον στιγματισμό ενός ανήλικου παιδιού σε μια ολόκληρη περιοχή, τονίζει ότι «πρόκειται για ένα πρωτοφανές ξέσπασμα ρατσιστικής βίας»..

Συγκεκριμένα ο πατέρας καταγγέλλει:

«Ανήρτησαν στην καγκελόπορτα του σχολείου ανακοίνωση που κατονόμαζαν τον μαθητή και ανέφεραν βαριές συκοφαντίες ως αιτίες της απαγόρευσης παραμονής του στο σχολείο».

Σχεδόν αμέσως, ο πατέρας ενημέρωσε τη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανατολικής Θεσσαλονίκης και τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτη Ανανιάδη για την ανακοίνωση που υπάρχει στο σχολείο, περί κατάληψης και του λόγου αυτής.

«Ωστόσο το χαρτί βρισκόταν κρεμασμένο τουλάχιστον έως τις 11:00 και η διεύθυνση του σχολείου δεν προέβη σε καμία κίνηση αποκατάστασης της τάξης και προφύλαξης διασυρμού ενός παιδιού», όπως υπογραμμίζει.

Ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, δήλωσε:

«Όταν ενημερώθηκα για την συγκεκριμένη κατάληψη, έδωσα εντολή να κατέβει αμέσως η ανακοίνωση που ονομάτιζε τον μαθητή. Θα ερευνήσουμε το περιστατικό και θα ζητήσουμε εξηγήσεις από τη διεύθυνση του σχολείου».

Την υπόθεση θα εξετάσει και η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Αθανάσιος Κοκονάς τονίζει:

«Καταδικάζουμε κάθε προσπάθεια στιγματισμού μαθητή, πόσο μάλλον όταν ένα παιδί αντιμετωπίζει και ιατρικά προβλήματα. Θα ερευνηθεί αν υπάρχει ευθύνη του σχολείου».

 

***

 

Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας καθώς και να μας ενημερώσετε για τον αριθμό πρωτοκόλλου που θα δώσετε στη μήνυση αυτή.
Με τιμή,

Παναγιώτης Δημητράς

Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι
διεύθυνση: ΤΘ 60820 – 15304 Γλυκά Νερά
————————————————————————————————————-
Η συνέχεια (Επικαιροποίηση 06/02/2019)
Κίνηση Απελάστε το Ρατσισμό

Εισαγγελική παρέμβαση για τον 12χρονο στη Θεσσαλονίκη που ήθελαν να διώξουν με κατάληψη

Εισαγγελική παρέμβαση προκάλεσε η υπόθεση του 12χρονου μαθητή του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς, ο οποίος εξαιτίας διαγνωσμένων προβλημάτων υγείας έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα παράλληλης στήριξης, όμως συμμαθητές του υποστηρίζουν ότι δεν μπορεί να ενταχθεί στο σχολικό περιβάλλον λόγω επιθετικής συμπεριφοράς και ζητούν την απομάκρυνσή του.

Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης Στέφανος Ζαρκαντζιάς παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας στο τμήμα αντιμετώπισης ρατσιστικής βίας της Ασφάλειας έτσι ώστε να διερευνηθεί η υπόθεση και να διαπιστωθεί εάν στοιχειοθετούνται ποινικές ευθύνες. Στο πλαίσιο αυτό δεν αποκλείεται να αναζητηθούν ποινικές ευθύνες σε βάρος εκπαιδευτικών του σχολείου αλλά και γονιών.

Ο εισαγγελέας ζήτησε, παράλληλα, από την εισαγγελέα ανηλίκων να εξετάσει τις συνθήκες φοίτησης του 12χρονου στο εν λόγω σχολείο και να διερευνήσει εάν εξασφαλίστηκαν στον μαθητή όλες οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις για την απρόσκοπτη φοίτησή του στη σχολική μονάδα, όπως εξειδικευμένο καθηγητικό προσωπικό κ.ά. Η εισαγγελέας ανηλίκων καλείται να λάβει όλα εκείνα τα μέτρα για να επιστρέψει η ομαλότητα στο σχολείο και να συνεχιστεί χωρίς προβλήματα η εκπαιδευτική διαδικασία.

Η υπόθεση έγινε γνωστή, όταν στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, το 15μελές συμβούλιο μαθητών προχώρησε σε κατάληψη με αίτημα την απομάκρυνση του μαθητή από το σχολικό περιβάλλον καθώς εξαιτίας προβλημάτων υγείας (γενετική παρέκκλιση) παρουσιάζει επιθετική συμπεριφορά προς τους συμμαθητές του και προς τους εκπαιδευτικούς. Οι συμμαθητές του παιδιού και οι γονείς τους καταγγέλλουν ότι τα φαινόμενα επιθετικής συμπεριφοράς του 12χρονου είναι καθημερινά, από την αρχή της χρονιάς.

Από την άλλη πλευρά, οι γονείς του 12χρονου υποστηρίζουν ότι πρόκειται για ένα ευφυές παιδί και οι ίδιοι έχουν λάβει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα για την εξατομικευμένη υποστήριξη της ένταξής του στο σχολικό περιβάλλον, ενώ καταγγέλλουν στιγματισμό και διασυρμό του παιδιού τους.

ΑΠΕ ΜΠΕ


esamea_logo_341

Αθήνα: 06/02/2019

ΠΡΟΣ:
Πρόεδρο Εθνικού Συμβουλίου κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας (ΕΣΡΜ), κα. Μ. Γιαννακάκη
Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Γαβρόγλου

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Υπηρεσία Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας της Ελληνικής Αστυνομίας
– Φορείς – Μέλη Ε.Σ.Α.μεΑ.

Η ΕΣΑμεΑ ζητά εντόνως να αναλάβουν δράση όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς ενάντια στη ρατσιστική αντιμετώπιση του 12χρονου μαθητή στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) -που αποτελεί τον τριτοβάθμιο κοινωνικό και συνδικαλιστικό φορέα των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους στη χώρα, επίσημα αναγνωρισμένο Κοινωνικό Εταίρο της ελληνικής Πολιτείας σε ζητήματα αναπηρίας- με το παρόν έγγραφό της ζητά από το Εθνικό Συμβούλιο κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας (ΕΣΡΜ), αλλά και από το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και τις Υπηρεσίες Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας της Ελληνικής Αστυνομίας να αντιδράσουν άμεσα και να πάρουν θέση σε όσα βλέπουν τις τελευταίες ημέρες το φως της δημοσιότητας σχετικά με την κακοποίηση και τη ρατσιστική αντιμετώπιση που υφίσταται 12χρονος μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς (βλ. επισυναπτόμενο δημοσίευμα).

Πιο συγκεκριμένα, πριν λίγες ημέρες οι συμμαθητές του 12χρονου διαμαρτυρήθηκαν και απείχαν από τα μαθήματά τους κατηγορώντας τον για πρόκληση φθορών και σωματική βία. Στη συνέχεια ανάρτησαν ένα χαρτί στην καγκελόπορτα του σχολείου, στο οποίο κατονόμαζαν τον μαθητή και ανέφεραν τις αιτίες για τις οποίες επιθυμούσαν τον εκδιωγμό του από το σχολείο.
Μέσα από το συγκεκριμένο περιστατικό αναδεικνύεται η αδυναμία και αν-ετοιμότητα της Πολιτείας να ανταπεξέλθει στην επιχειρούμενη μετάβαση από τη διαχωρισμένη εκπαίδευση/«ειδική αγωγή» στη συμπεριληπτική εκπαίδευση/ «ένα σχολείο για όλους» σύμφωνα με την υποχρέωση που η χώρα έχει αναλάβει με την κύρωση της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (βλ. άρθρο 24 «Εκπαίδευση»). Η μετάβαση αυτή δεν απαιτεί αλλαγές μόνο σε τεχνικό και οργανωτικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο κουλτούρας του συνόλου της σχολικής κοινότητας και κοινωνίας. Η συμπερίληψη ως θετική ανταπόκριση στη ποικιλομορφία των μαθητών έχει κεντρική σημασία για την επίτευξη ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές, με ή χωρίς αναπηρίας ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και για την ανάπτυξη κοινωνιών χωρίς αποκλεισμούς. Επιπρόσθετα, για την πλήρη εφαρμογή του δικαιώματος στην εκπαίδευση απαιτείται η δημιουργία μηχανισμών παρακολούθησης και προστασίας όλων των μαθητών για την έγκαιρη διαπίστωση και άμεση αντιμετώπιση περιστατικών ρητορικής μίσους, σχολικού εκφοβισμού και διακριτικής/ρατσιστικής μεταχείρισης.
Όσο η Πολιτεία αφήνει το ζήτημα να αιωρείται αυτή η κατάσταση θα συνεχίζεται και το κυριότερο θα ζημιώνεται ανεπανόρθωτα ο βαλλόμενος μαθητής. Η υπόθεση πρέπει ΑΜΕΣΑ να διερευνηθεί, να πέσει άπλετο φως ώστε να μην υπάρξουν περιθώρια επανάληψης τέτοιων βάρβαρων γεγονότων:
– Είναι ανεπίτρεπτο να στοχοποιείται μαθητής, με δημόσια ανάρτηση στην καγκελόπορτα του σχολείου και να επιτρέπεται σε συμμαθητές του να τον κατονομάζουν κατ΄ αυτό τον τρόπο.
– Είναι απαράδεκτο η διεύθυνση του σχολείου να αφήνει τέτοια διαπόμπευση να σέρνεται επί τόσες ημέρες.
– Είναι απίστευτο ότι χρειάστηκε να επιληφθεί ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας ώστε να κατέβει η ανακοίνωση από την καγκελόπορτα του σχολείου που κατονόμαζε τον μαθητή!
– Είναι αδιανόητο να υψώνονται φωνές που ζητούν ο μαθητής να φύγει από το σχολείο, να απομονωθεί, να γκετοποιηθεί.
Η ΕΣΑμεΑ επιμένει και αγωνίζεται για την ένταξη όλων των παιδιών στην εκπαιδευτική κοινότητα, με ίσα δικαιώματα και εξειδικευμένη στήριξη, όπου χρειάζεται, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Η ΕΣΑμεΑ αγωνίζεται για τη συμπερίληψη, τη στήριξη, τα ανθρώπινα δικαιώματα όλων των μαθητών, στη βάση της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, την οποία έχει κυρώσει η χώρα μας.
Δεν είναι δυνατόν να επιτρέπουμε να υφίστανται τα παιδιά μας

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s