Σχολιασμός Δημητρά «Πρακτικών και Απόφασης Διοικητικής Ολομέλειας Αρείου Πάγου 2/2024» και Αίτημα για Ενέργεια

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΣΙΝΚΙ
Τ.Θ. 60820, 15304 Γλυκά Νερά, Τηλ. 2103472259 Fax: 2106018760
email: panayotedimitras@gmail.com ιστοσελίδα: https://greekhelsinki.wordpress.com


Κυρία Ιωάννα Κλάπα – Χριστοδουλέα – Πρόεδρο Αρείου Πάγου
Κυρία Γεωργία Αδειλίνη – Εισαγγελέα Αρείου Πάγου

9 Απριλίου 2024

Σχολιασμός «Πρακτικών και Απόφασης Διοικητικής Ολομέλειας Αρείου Πάγου 2/2024» και Αίτημα για Ενέργεια

Κυρία Πρόεδρε
Κυρία Εισαγγελέα

Πρόσφατα πληροφορήθηκα τη δημοσίευση των «Πρακτικών και Απόφασης Διοικητικής Ολομέλειας Αρείου Πάγου 2/2024» η οποία συγκλήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2024 «προκειμένου τα μέλη της, μετά από διαλογική συζήτηση, να ανταλλάξουν απόψεις και να αποφανθούν επί των αιτιάσεων, που διατυπώνονται εντός και εκτός Ελλάδος, αναφορικά με το έλλειμμα κράτους δικαίου στην Ελλάδα, όπως δέχθηκε το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 7ης Φεβρουαρίου 2024.»

Στο έγγραφο αυτό υπάρχουν τρεις αναφορές σε δικαστικές υποθέσεις μου που είτε είναι ανακριβείς είτε παρερμηνεύουν τις σχετικές αναφορές στο ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

  1. Υποτίθεται πως «συνιστούν πρόβλημα προς εξέταση, κατά τα προεκτεθέντα, τηλεφωνικές λ.χ συνεννοήσεις [μου] με τους διακινητές, ενόσω μεταφορείς και μεταφερόμενοι βρίσκονται ακόμα στα παράλια της Τουρκίας λίγο η αρκετά πριν ξεκινήσουν το ταξίδι για την Ελλάδα». Οι τοπικές δικαστικές αρχές που Σας έδωσαν αυτόν τον ισχυρισμό ψεύδονται με πρόδηλο στόχο να με συκοφαντήσουν. Ουδέποτε είχα επαφή με διακινητές ούτε στη συγκεκριμένη υπόθεση ούτε σε καμιάν άλλη. Άλλωστε, παρόμοιος ισχυρισμός δεν υπάρχει καν στο σχετικό κατηγορητήριο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, υπήρξαν επαφές με αλλοδαπό όταν ακόμα ήταν στην Τουρκία επειδή στις 10 Ιουνίου 2021, ένα μήνα πριν τελικά αφιχθούν στην Ελλάδα στις 13 Ιουλίου 2021, αυτός και πολλοί άλλοι ήταν θύματα άτυπης επαναπροώθησης, υλικό της οποίας υπάρχει στη δικογραφία αφού καταγράφηκε από το BBC και άλλα διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα και αναδημοσιεύθηκε σε ελληνικά ΜΜΕ. Μέσω αυτού συλλέχθηκαν τα στοιχεία των θυμάτων της προηγούμενης άτυπης επαναπροώθησης και υποβλήθηκαν σε έγκληση με παράσταση για την υποστήριξη της κατηγορίας του αλλοδαπού αυτού στη Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας Βορείου Ελλάδος στις 11 Οκτωβρίου 2021 και αναφορά του στο Συνήγορο του Πολίτη στις 15 Οκτωβρίου 2021. Δεν γνωρίζουμε τα αποτελέσματα της διερεύνησης της έγκλησης και της αναφοράς. Ο αλλοδαπός αυτός πάντως είναι σήμερα αναγνωρισμένος πρόσφυγας. Στη σχετική δικογραφία υπάρχει και ένορκη κατάθεση της Υπεύθυνης του Τομέα Προστασίας Προσφύγων στο Γραφείο Ελλάδας της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, με την οποία συνεργάζεται το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ), η οποία περιγράφει την ορθότητα αυτής της πρακτικής: «Οι πιο συνηθισμένες περιπτώσεις επικοινωνίας μεταναστών με μέλη ΜΚΟ πριν αυτοί εισέλθουν στη χώρα έχουν να κάνουν με παροχή νομικής συνδρομής σε περιπτώσεις … τυχόν υποστήριξης προσφύγων που έχουν υποστεί παραβίαση δικαιωμάτων, για παράδειγμα υπάρχουν καταγγελίες προσφύγων που υποστηρίζουν ότι έχουν επαναπροωθηθεί ατύπως από την Ελλάδα στην Τουρκία. Τα άτομα αυτά μπορεί να ζητήσουν νομική συνδρομή από οργανώσεις την Ελλάδα, προκειμένου να τους υποστηρίξουν στη διερεύνηση της καταγγελίας. Δεν γνωρίζω περιπτώσεις μελών ΜΚΟ που συνδράμουν μετανάστες ώστε να εισέλθουν στη χώρα.» Υπάρχει επίσης ένορκη κατάθεση του Βοηθού Συνηγόρου στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Πολίτη» που επίσης περιγράφειτην ορθότητα και μάλιστα την πληρότητα των ενεργειών του ΕΠΣΕ σε περιπτώσεις αφίξεων αλλοδαπών στην Ελλάδα που επιθυμούν να ζητήσουν άσυλο: «Ο κ. Δημητράς, ως εκπρόσωπος του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι, αποστέλλει τις αναφορές του απευθυνόμενος στο Συνήγορο του Πολίτη και στις Αρμόδιες Αρχές καθότι γνωρίζει τη διαδικασία. Διότι για παράδειγμα άλλες ΜΚΟ που ασχολούνται με το ίδιο θέμα των προσφύγων κάνουν απλή κοινοποίηση στο Συνήγορο του Πολίτη με αποτέλεσμα εμείς εκ του Νόμου να μην μπορούμε να εξετάσουμε τις αναφορές αυτές. Εμείς… όταν παραλαμβάνουμε τις αναφορές του κ. Δημητρά, αυτό που κάνουμε είναι να τις διαβιβάσουμε στις αρμόδιες Αρχές, παρακαλώντας για τις κατά νόμο ενέργειές τους, ενημερώνοντας σχετικά και τον κ. Δημητρά. Σ’ αυτές τις αναφορές καταγράφει τα ονόματα των προσφύγων και σε ποιο σημείο της χώρας βρίσκονται, απευθυνόμενος κατά κύριο λόγο στις αρμόδιες αρχές για τις κατά νόμο ενέργειές τους και ταυτόχρονα στο Συνήγορο του Πολίτη για να παρακολουθεί τις ενέργειές της Διοίκησης. Οι Αρχές άλλες φορούν απαντούν ότι βρέθηκαν τα πρόσωπα που αναφέρει στην αναφορά του, άλλες πάλι φορές η απάντηση είναι αρνητική.»

  2. Ορθά αναφέρεται στο έγγραφό Σας: «Σημειώνουμε επίσης ότι ο περιοριστικός όρος που επιβλήθηκε από τον αρμόδιο Ανακριτή σε βάρος υπερασπιστή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων για απαγόρευση συμμετοχής του σε ΜΚΟ, ύστερα από λίγο χρόνο, με πρωτοβουλία του ίδιου Ανακριτή, καταργήθηκε από το αρμόδιο Α’βάθμιο Δικαστικό Συμβούλιο» αλλά η επόμενη φράση δεν είναι εντελώς ακριβής «γεγονός που φαίνεται να αγνοούν οι συντάκτες του Ψηφίσματος», αφού το Ψήφισμα κατήγγειλε την επιβολή του περιοριστικού όρου απαγόρευσης συμμετοχής μου στις δράσεις της ΜΚΟ η οποία πέρα του ότι ήταν καταχρηστική δεν ήταν καν σύννομη αφού πουθενά αυτό δεν προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία και προφανώς για αυτό, μετά τη διεθνή κατακραυγή, οι αρμόδιες δικαστικές αρχές έσπευσαν να την καταργήσουν.

  3. Αντίθετα, δεν είναι ακριβής ο ισχυρισμός στο έγγραφό Σας πως «με το ψήφισμα επιχειρείται a priori o χαρακτηρισμός ως νομικά αβάσιμου του ελέγχου οικονομικών δραστηριοτήτων σε κάθε περίπτωση, δημιουργώντας την εντύπωση ύπαρξης μη θεσμοθετημένης ασυλίας» επειδή στο ψήφισμα γίνεται αναφορά στη δέσμευση τραπεζικού λογαριασμού με εντολή της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και στη διαβεβαίωσή μας πως αυτή ήταν ουσία (και όχι νόμω) αβάσιμη. Η απόφαση δέσμευσης είναι όντως καταχρηστική και ουσία αβάσιμη αφού εκδόθηκε το 2023 και αφορούσε τελικά δήθεν κατάχρηση δωρεών προς το ΕΠΣΕ … την περίοδο 2010-2015, παρ’ ότι τα ποσά αυτά είχαν δηλωθεί ως δαπάνες στις ετήσιες φορολογικές δηλώσεις της ΜΚΟ και ταυτόχρονα κανένας από τους δωρητές δεν διαμαρτυρήθηκε για τη χρήση της δωρεάς του.

Ορθά αναφέρεται στο έγγραφό Σας πως οι ενέργειες των δικαστικών και λοιπών Αρχών πρέπει να γίνονται «με προσήλωση στις εγγυήσεις της δίκαιης δίκης». Οι συντάκτες του Ψηφίσματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατ’ αρχή «έλαβαν υπόψη ότι η Επίτροπος του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και ο Ύπατος Αρμοστής των Ηνωμένων Εθνών για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με την υπόθεσή» μου, φράση του Ψηφίσματος που παραλείψατε στο έγγραφό Σας (αυτό είναι το Σημείο ΙΖ.β του Ψηφίσματος ενώ αυτό που αναφέρεται στο έγγραφό Σας ως Σημείο ΙΖ.β είναι το Σημείο ΙΖ.γ). Προκειμένου να διατυπώσουν τις ανησυχίες αυτές οι δύο θεσμικά αρμόδιοι εξειδικευμένοι φορείς των διακυβερνητικών οργανισμών του Συμβουλίου της Ευρώπης και του ΟΗΕ όπως και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενημερώθηκαν τεκμηριωμένα για τις ακόλουθες μη σύννομες ενέργειες που δείχνουν πως οι εμπλεκόμενες δικαστικές και λοιπές Αρχές παραβίασαν επανειλημμένα τις εγγυήσεις της δίκαιης δίκης με στόχο τη σπίλωσή μου, όπως κατήγγειλαν επίσης, στις 2 Ιουνίου 2023, 77 διεθνείς και ελληνικές ΜΚΟ: «Να σταματήσει η εκστρατεία σπίλωσης των υπερασπιστών/τριών των δικαιωμάτων του ανθρώπου» (επισυνάπτεται):

  1. Όπως προβλέπεται από το άρθρο 244.3 ΚΠΔ «Προηγούμενη έγγραφη εξέταση του υπόπτου που έγινε με όρκο ή χωρίς τη δυνατότητα άσκησης των δικαιωμάτων της παρ. 1 εδ. β΄ απαγορεύεται να αποτελέσει μέρος της δικογραφίας. Τυχόν παραμονή της στη δικογραφία συνιστά προσβολή του δικαιώματος σε δίκαιη δίκη.» Παρ’ όλα αυτά, στη δικογραφία υπάρχει ένορκη κατάθεση συγκατηγορούμενου που προφανώς προσβάλει το δικαίωμα σε δίκαιη δίκη και άρα υπάρχει απόλυτη ακυρότητα της διαδικασίας κατ’ Άρθρο 171.1δ ΚΠΔ, ιδίως καθ’ ότι αποσπάσματα της κατάθεσης αυτής αναφέρονται στο κατηγορητήριο, στις προτάσεις, διατάξεις και άλλα έγγραφα των δύο Εισαγγελέων και των δυο Ανακριτριών μέχρι και το 2024, στην ένορκη κατάθεση στελέχους του Λιμενικού ακόμα και στα βουλεύματα του Α’βάθμιου Δικαστικού Συμβουλίου που αρνήθηκε να εφαρμόσει το νόμο και την ΕΣΔΑ, υιοθετώντας μάλιστα την ανερυθρίαστα ψευδή αιτιολογία της Εισαγγελέως πως η έγγραφη εξέταση δεν αξιοποιήθηκε σε άλλα έγγραφα της δικογραφίας. Πρέπει δε να αναφερθεί πως εκείνη η ένορκη κατάθεση δόθηκε ενώ ο αλλοδαπός ήταν κρατούμενος και με διερμηνέα πολίτη που δεν ήταν στον Πίνακα Διερμηνείας και Μετάφρασης Εισαγγελίας Πρωτοδικών Κω το οποίο συνιστάπαραβίαση του Άρθρου 233.2 ΚΠΔ. Επίσης, τίποτε από όσα επικαλούνται οι δικαστικές αρχές από την ένορκη κατάθεσή του δεν επαναλήφθηκε στην απολογία του ενώπιον του Ανακριτή στην οποία πάντως (όπως και στην απολογία του άλλου αλλοδαπού κατηγορούμενου) και πάλι διερμηνέας ήταν πολίτης που δεν ήταν από τον Πίνακα Διερμηνείας και Μετάφρασης Εισαγγελίας Πρωτοδικών Κω. Ακόμα και αν δεν υπήρχαν οι παραβιάσεις των εγγυήσεων της δίκαιης δίκης που θα αναφερθούν στη συνέχεια, αυτή και μόνη η παραβίαση έπρεπε να οδηγήσει σε απόλυτη ακυρότητα της διαδικασίας αν υπήρχε σεβασμός του κράτους δικαίου.

  2. Στο κατηγορητήριο, στις προτάσεις, διατάξεις και άλλα έγγραφα των δύο Εισαγγελέων και των δυο Ανακριτριών, υπάρχουν επίσης αναφορές σε καταθέσεις άλλων αλλοδαπών που αφήχθησαν στην Κω μαζί με τους δύο κατηγορούμενους αλλοδαπούς και οι οποίες δόθηκαν ενώ ήταν κρατούμενοι/ες και με διερμηνείς στελέχη του Λιμενικού που συνιστάπαραβίαση του Άρθρου 233.2 ΚΠΔ. Άρα όλες αυτές οι καταθέσεις όπως και οι απολογίες είναι άκυρες και έπρεπε να αφαιρεθούν από τη δικογραφία.

  3. Ο ένας αλλοδαπός κατηγορούμενος ζήτησε κατά την απολογία του να ασκήσει δικαίωμα που του παρέχεται από το νόμο να κληθούν ως μάρτυρες συνεπιβάτες του που ήταν στο ΚΥΤ Κω και το δικαστήριο (δηλαδή ο Ανακριτής) του το αρνήθηκε σιωπηρά ή άλλως παρέλειψε να αποφανθεί για την σχετική αίτηση. Άρα υπάρχει απόλυτη ακυρότητα της διαδικασίας κατ’ Άρθρο 171.2 ΚΠΔ.

  4. Στη δικογραφία περιλαμβάνεται «Έκθεση εργαστηριακής πραγματογνωμοσύνης» επί της οποίας διενεργήθηκε η «Έκθεση αξιολόγησης». Οι ανωτέρω ανακριτικές πράξεις είναι παράνομες και διενεργήθηκαν κατά παράβαση των οριζόμενων στον ΚΠΔ. Σύμφωνα με το Άρθρο 188 ΚΠΔ, ο διορισμός πραγματογνώμονα γίνεται αποκλειστικά μέσω του πίνακα που έχει καταρτισθεί σύμφωνα με το Άρθρο 185 ΚΠΔ. Αντί όμως να διενεργηθεί η πραγματογνωμοσύνη σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Νόμο, η ανακριτική αρχή όρισε ως πραγματογνώμονα ένα εργαστήριο της ΕΛΑΣ και ακολούθως ένα στέλεχος του Λιμενικού Κω ο οποίος (υπό μορφή μάλιστα ένορκης κατάθεσης) προέβη σε «αξιολόγηση» της πραγματογνωμοσύνης. Επιπρόσθετα, και παρά το γεγονός ότι διετάχθη πραγματογνωμοσύνη, ΟΥΔΕΠΟΤΕ μου γνωστοποιήθηκε ο διορισμός πραγματογνώμονα ώστε να ασκήσω το υπερασπιστικό δικαίωμα για διορισμό τεχνικού συμβούλου κατ’ Άρθρο 204 ΚΠΔ. Κατά συνέπεια, η σχετική πραγματογνωμοσύνη πάσχει από απόλυτη ακυρότητα και πρέπει να εξαχθεί από τη δικογραφία ως μη νόμιμο αποδεικτικό.

  5. Επίσης, και το κυριότερο, το υλικό αυτό προσβάλλεται ως πλαστό και άρα δημιουργείται δεύτερος λόγος ακυρότητας της αξιολόγησης από το Λιμενικό της Κω το Νοέμβριο 2021 γιατί το Λιμενικό της Κω επέλεξε να αρχίσει την κατ’ αυτό μετεγγραφή σε έντυπο των διαλόγων από την 1 Ιουλίου 2021 ώστε το στέλεχος του Λιμενικού να μπορεί καταθέσει ενόρκως ψευδώς πως «Οι συνομιλίες του αλλοδαπού με τον Παναγιώτη Δημητρά … άρχισαν από την 01-07-2021. Αυτές δεν αρχίζουν με συστάσεις μεταξύ τους, γεγονός που υποδηλώνει προγενέστερη γνωριμία.». Επισυνάφθηκε στην απολογία μου 15-σέλιδη εκτύπωση των συνομιλιών μου με τον συγκατηγορούμενό μου αλλοδαπό (και σήμερα αναγνωρισμένο πρόσφυγα) στο WhatsApp που ξεκίνησαν στις 28 Ιουνίου 2021, στις 12:56, που ανατρέπουν τη σειρά των γεγονότων στην κατάθεση του στελέχους του Λιμενικού.

  6. Επιπρόσθετα, επειδή με βάση τα στοιχεία της δικογραφίας τα περισσότερα αδικήματα που φέρονται να έχουν τελεστεί, έχουν ως τόπο δήθεν διάπραξης τη Νορβηγία και την Τουρκία, όπως και την Αθήνα. είναι αναρμόδιες για το χειρισμό της κρινόμενης υπόθεσης οι Εισαγγελικές και Δικαστικές Αρχές του Πρωτοδικείου Κω και του Εφετείου Δωδεκανήσου, οι οποίες όφειλαν να το έχουν διαπιστώσει αυτεπάγγελτα πριν καν ασκήσουν τις ποινικές διώξεις και να παραπέμψουν την υπόθεση στις τοπικά αρμόδιες Δικαστικές Αρχές των Αθηνών.

  7. Η κατηγορία για δήθεν σύσταση εγκληματικής οργάνωσης είναι εντελώς αβάσιμη αφού δεν προκύπτει με την απαιτούμενη από το νόμο βεβαιότητα ύπαρξη σκοπού τέλεσης αξιόποινων πράξεων, ιεραρχίας, δομής, εναλλαγής ρόλων, ούτε κανένα άλλο από τα στοιχεία που στοιχειοθετούν αυτό το (δήθεν) έγκλημα, ιδίως δε η οποιαδήποτε επαφή ανάμεσα στο φερόμενο διακινητή στην Τουρκία με εμένα και με το συγκατηγορούμενο Νορβηγό, ούτε ανάμεσα σε ένα συγκατηγορούμενο αλλοδαπό που έφτασε στην Κω με εμένα και με το συγκατηγορούμενο Νορβηγό, ενώ η επαφή με τον άλλο αλλοδαπό στόχο είχε την παροχή νομικής βοήθειας για την νόμιμη υπαγωγή του στη διαδικασία ασύλου χωρίς να επαναπροωθηθεί, όπως και έγινε, και την καταγγελία προηγούμενων άτυπων επαναπροωθήσεών του.

  8. Επίσης, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο για δήθεν χρηματικό όφελος ώστε να υπάρχει η αναφερόμενη στο κατηγορητήριο κερδοσκοπία ούτε για κατ’ επάγγελμα διάπραξη όσων κατηγορούμαι. Η δράση μου και των άλλων στελεχών του ΕΠΣΕ είναι εντελώς εθελοντική, χωρίς να υπάρχει καμιά χρηματοδότηση τόσο για αυτή όσο και για σχεδόν όλες τις άλλες δράσεις και είναι προσβλητικός ο ισχυρισμός περί «πορισμού εισοδήματος» για ένα άτομο με δράση 30 χρόνων στα ανθρώπινα δικαιώματα, στο μεγαλύτερο βαθμό εθελοντική, και με αναγνώριση της δράσης αυτής διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα όπως προαναφέρθηκε. Στη δικογραφία υπάρχει άλλωστε απάντηση της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες στην Εισαγγελία της Κω πως δεν βρέθηκε καμιά χρηματική εισροή αλλά αντίθετα δύο εμβάσματα συνολικά 400 ευρώ σε δικηγόρο στην Τουρκία.

  9. Η άρνηση του Α’βάθμιου Δικαστικού Συμβουλίου Κω να αποφασίσει πως υπήρχε απόλυτη ακυρότητα της διαδικασίας λόγω αξιοποίησης ένορκης κατάθεσης κατηγορούμενου και λόγω άρνησης εξέτασης προταθέντων από κατηγορούμενο αυτοπτών μαρτύρων, ή/και να αποφασίσει πως υπήρχε αναρμοδιότητα των Δικαστηρίων της Κω, πως δεν υπήρχε εγκληματική οργάνωση, ούτε χρηματικό όφελος και πως οι καταθέσεις και απολογίες αλλοδαπών καθώς και η πραγματογνωμοσύνη είναι άκυρες και πως η πραγματογνωμοσύνη είναι επίσης συνιστούν πολλαπλές παραβιάσεις των εγγυήσεων της δίκαιης δίκης.

  10. Σύμφωνα με το Άρθρο 49 παράγραφος 7 του Ν 4557/2018, «κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, ο Πρόεδρος, τα μέλη και το προσωπικό της Αρχής έχουν υποχρέωση να τηρούν … εχεμύθεια για πληροφορίες των οποίων λαμβάνουν γνώση κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.» Όμως, στην εφημερίδα Τα Νέα της 10 Ιανουαρίου 2023 δημοσιεύθηκε πληροφορία πως ο Πρόεδρος της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες Χαράλαμπος Βουρλιώτης «έχει δώσει εντολή για τη διενέργεια ελέγχων σχετικά με τη ΜΚΟ του «ουμανιστή» δικηγόρου Παναγιώτη Δημητρά» παραβιάζοντας συνειδητά το υπηρεσιακό απόρρητο με προφανή στόχο και πάλι τη δυσφήμησή μου. Στις 31 Μαΐου 2023, το κρατικό ΑΠΕ δημοσίευσε πως «Από την Αρχή για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος διατάχθηκε η δέσμευση των περιουσιακών στοιχείων (τραπεζικοί λογαριασμοί και θυρίδες, κ.λπ.) του Παναγιώτη Δημητρά αλλά και των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ), που είναι επικεφαλής, μετά από σχετικό πόρισμα της Αρχής, με το οποίο εμπλέκεται στη διάπραξη διαφόρων ποινικών κακουργηματικών αδικημάτων». Και πάλι η Αρχήπαραβίασε το υπηρεσιακό απόρρητο και το προαναφερθέν Άρθρο με προφανή στόχο τη σπίλωση και δυσφήμησή μου, δίνοντας μάλιστα ψευδείς πληροφορίες για την απόφασή της δέσμευσης αφού αυτή δεν αφορούσε όλα τα περιουσιακά στοιχεία μου και των ΜΚΟ που εκπροσωπώ ούτε διάπραξη κακουργηματικών αδικημάτων, αλλά μόνο έναν προσωπικό λογαριασμό ενώ δεν μου έχει ασκηθεί καμιά δίωξη για κακουργηματικά αδικήματα.

  11. Η Διάταξη Δέσμευσης του λογαριασμού εκδόθηκε στις 31 Μαΐου 2023 και ενώ γνωστοποιήθηκε παράνομα στα ΜΜΕ την ίδια ημέρα μου επιδόθηκε εκπρόθεσμα στις 14 Ιουλίου 2023 κατά παράβαση του νόμου που προβλέπει επίδοση εντός 20 ημερών.

  12. Η Διάταξη Δέσμευσης του λογαριασμού βασίστηκε σε έρευνα της Αρχής της οποίας όλα τα έγγραφα περιέχονται σε ένα Φάκελο το οποίο η Αρχή δεν κατάθεσε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, η οποία, όπως και το Δικαστικό Συμβούλιο, επανειλημμένα αρνήθηκαν να ζητήσουν το Φάκελο αυτό από την Αρχή παρά τα επανειλημμένα αιτήματα που περιλαμβάνονταν στα πολλά ένδικα μέσα που υποβάλαμε, χωρίς να γνωρίζουμε το περιεχόμενο των εγγράφων στη βάση των οποίων δεσμεύθηκε ο λογαριασμός. Επίσης, η ίδια η Αρχή αρνήθηκε να μας δώσει αντίγραφα του Φακέλου. Ο λόγος της άρνησης είναι προφανής: τα έγγραφα αυτά αποδεικνύουν πως δεν υπήρχε καμιά νόμιμη βάση για τη δέσμευση.

  13. Το Άρθρο 20 του Συντάγματος προβλέπει ρητά την έννομη προστασία και το δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης. Όμως ποτέ δε κληθήκαμε σε ακρόαση πριν από την έκδοση της Διάταξης Δέσμευσης, ούτε και μετά την έκδοσή της, ούτε και όταν αποφασίστηκε η παράταση της δέσμευσης, ούτε μέχρι σήμερα, παρά την επανειλημμένη αναφορά μας στην απουσία προηγούμενης ακρόασης και προκαταρκτικής εξέτασης.

  14. Στη Διάταξη Δέσμευσης αναφέρεται πως δήθεν προέκυψαν (το 2023…) σοβαρές ενδείξεις πως (πριν 8-13 χρόνια) «χρησιμοποιούσαμε την περίοδο 2010-2015 για ίδιον όφελος χρήματα προοριζόμενα για ανθρωπιστικούς σκοπούς που ανήκαν στην ΑΜΚΕ ΕΤΕΠΕ  και εκτιμάται ότι ανέρχεται τουλάχιστον σε 178.666,80 ευρώ» αποκρύπτοντας την πληροφορία που υπάρχει στα έγγραφα του Φακέλου πως στις ετήσιες δηλώσεις της ΕΤΕΠΕ στη ΔΟΥ υπήρχε συσσωρευμένη ζημία 52.577,83 ευρώ στο τέλος του 2016 και δαπάνες 165.204,71 ευρώ για τα έτη 2010-2016 και άρα δεν υπήρχε «εγκληματικό προϊόν που φέρεται να προέκυψε από την εγκληματική δραστηριότητα» όπως ψευδώς και συκοφαντικά ισχυρίσθηκε η Αρχή και στη συνέχεια υιοθέτησαν επανειλημμένα η Εισαγγελία Πρωτοδικών και το Δικαστικό Συμβούλιο παρά την επανειλημμένη αντίκρουση.  

  15. Η Αρχή, η Εισαγγελία Πρωτοδικών και το Δικαστικό Συμβούλιο επίσης αποσιώπησαν Πόρισμα της ΔΟΥ Αγίας Παρασκευής  το 2008 μετά από έλεγχο στην ΕΤΕΠΕ στο οποίο περιγράφεται η μορφή και οι δράσεις της ΕΤΕΠΕ και καταγράφονται τα ετήσια έσοδα και έξοδα για τις χρήσεις 2000 – 2007. Το καταληκτικό συμπέρασμα του ελέγχου της ΔΟΥ Αγίας Παρασκευής ήταν πως «τα ΕΣΟΔΑ της προέρχονται από Επιδοτήσεις – Επιχορηγήσεις για τις υπηρεσίες που παρείχε στα πλαίσια των σκοπών της εταιρείας, οι ΔΑΠΑΝΕΣ της έγιναν για την πραγματοποίηση του σκοπού της, ΕΙΝΑΙ ΖΗΜΙΟΓΟΝΟΣ και ΔΕΝ ΠΑΡΑΞΕΚΛΙΝΕ ΤΟΥ ΣΚΟΠΟΥ ΤΗΣ».

  16. Ο νόμος προβλέπει δυνατότητα παράτασης της δέσμευσης λογαριασμού «λόγω δικαιολογημένης μη ολοκλήρωσης της διενεργούμενης, κατά τα ανωτέρω, προκαταρκτικής εξέτασης». Στην περίπτωσή μας, δόθηκε μη σύννομη παράταση αφού δεν υπάρχει καμιά αναφορά σε δικαιολογημένη μη ολοκλήρωση προκαταρκτικής εξέτασης κάτι που δεν μπορούσε να ισχυρισθεί η Εισαγγελία Πρωτοδικών ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΕΝΕΡΓΗΘΕΙ, ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ, ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΌ 10 ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ

  17. Όλες αυτές οι ενέργειες ή παραλήψεις και μάλιστα από πρώην Ανώτατο Δικαστικό όπως ο Πρόεδρος της Αρχής ή από την Εισαγγελία Πρωτοδικών και το Δικαστικό Συμβούλιο δεν συνιστούν πολλαπλές παραβιάσεις των εγγυήσεων της δίκαιης δίκης και άρα κατάχρηση εξουσίας, παράβαση καθήκοντος, και τελικά παραβίαση του τεκμηρίου αθωότητας;

  18. Για όλα αυτά, έχω μέχρι σήμερα υποβάλει 5 εγκλήσεις στην Ελληνική Δικαιοσύνη και 3 προσφυγές στο ΕΔΔΑ.

Εφόσον η Διοικητική Ολομέλεια του Αρείου Πάγου αναφέρθηκε και άρα διερεύνησε τις δύο αυτές υποθέσεις (Δικογραφία Κω και Δέσμευση Λογαριασμού), προφανώς μη έχοντας υπόψη Της όλα τα προαναφερθέντα, αιτούμαι με το παρόν από την Πρόεδρο του Αρείου Πάγου και από την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου να ζητήσουν τις αντίστοιχες δικογραφίες και να εξετάσουν όλες αυτές τις καταγγελλόμενες παραβιάσεις των εγγυήσεων της δίκαιης δίκης ώστε να εφαρμοστούν οι κανόνες του κράτους δικαίου και να διαπιστώσουν τις παραβιάσεις των εγγυήσεων της δίκαιης δίκης ώστε να παύσει η ποινική δίωξη μου, να σταματήσει η δέσμευση του τραπεζικού λογαριασμού μου και να επιβληθούν οι προβλεπόμενες από το νόμο ποινικές και πειθαρχικές κυρώσεις κατά όσων παραβίασαν και μάλιστα επανειλημμένα τις εγγυήσεις της δίκαιης δίκης με στόχο όχι βέβαια την απόδοση δικαιοσύνης αλλά τη σπίλωσή μου και την παρεμπόδισής του έργου μου ως υπερασπιστή των ανθρώπινων δικαιωμάτων.

Με τιμή

Παναγιώτης Δημητράς
Εκπρόσωπος ΕΠΣΕ



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΠΙΛΩΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΩΝ/ΣΤΡΙΩΝ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

Αθήνα, 2 Ιουνίου 2023

Παρά την αυξανόμενη κατακραυγή εντός κι εκτός Ελλάδας, σε κάθε επίπεδο, από την κοινωνία των πολιτών έως και το Συμβούλιο της Ευρώπης και τον ΟΗΕ, η Ελλάδα όχι μόνο δεν αποσύρει τις αστήρικτες κατηγορίες εναντίον του υπερασπιστή των δικαιωμάτων του ανθρώπου Παναγιώτη Δημητρά, αλλά δεσμεύει και τα περιουσιακά στοιχεία του ίδιου και των ΜΚΟ που είναι επικεφαλής, με την αόριστη επίκληση κακοδιαχείρισης των ευρωπαϊκών και άλλων κονδυλίων που υποστήριζαν το έργο του.

Την εκστρατεία σπίλωσης εναντίον του Παναγιώτη Δημητρά έχουν καταγγείλει κατ’ επανάληψη τόσο η Επίτροπος για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στο Συμβούλιο της Ευρώπης όσο και οι Ειδικοί Εισηγητές του ΟΗΕ για τους Υπερασπιστές των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων και για τα Δικαιώματα των Μεταναστών.

Παρόλα αυτά, η Ελλάδα κλιμακώνει την εκδικητική στοχοποίηση του Παναγιώτη Δημητρά, ο οποίος έχει αναδείξει πληθώρα επαναπροωθήσεων, μολονότι ακόμη και πρόσφατα δημοσιεύματα επιβεβαιώνουν τις απάνθρωπες αυτές πρακτικές, αναγκάζοντας και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό να τις καταδικάσει για πρώτη φορά.

Παρότι αναμέναμε από τα αρμόδια όργανα και θεσμούς, όσο και από τη Δικαιοσύνη, την διερεύνηση όλων των καταγγελιών που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας, αντίθετα γινόμαστε μάρτυρες απαγγελίας κατηγοριών σε βάρος όσων ατόμων και οργανώσεων δραστηριοποιούνται στα σύνορα της χώρας και γίνονται δέκτες αναφορών και μαρτυριών για επαναπροωθήσεις σε βάρος προσφύγων και μεταναστών, τις οποίες, ως οφείλουν, δημοσιοποιούν και θέτουν υπόψη των αρμόδιων αρχών.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι οργανώσεις που συνυπογράφουν την παρούσα ανακοίνωση ζητούν:

· Να σταματήσουν οι διώξεις όσων ατόμων και οργανώσεων λειτουργούν στο πλαίσιο του ρόλου τους ως υπερασπιστές/στριες των δικαιωμάτων του ανθρώπου, ενάντια σε παραβιάσεις κρατικών αρχών και οργάνων.

· Να σταματήσει η συστηματική προπαγάνδα και παραπληροφόρηση σε βάρος ατόμων και οργανώσεων που παρέχουν προστασία σε αιτούντες άσυλο, πρόσφυγες και γενικότερα ευάλωτα πρόσωπα.

· Να προωθηθεί η διερεύνηση όσων καταγγελιών έχουν τεθεί υπόψη των αρμόδιων αρχών και αφορούν περιστατικά παράνομων επαναπροωθήσεων.

· Να σταματήσει το φαινόμενο παραβιάσεων των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου που συστηματικά τελούνται στα σύνορα της Ελλάδας, όσο και της Ευρώπης.

Παραμένουμε σταθερά στο πλευρό όσων υπερασπίζονται τα δικαιώματα του ανθρώπου και ειδικότερα των προσφύγων και των μεταναστών.

ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΣΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ (αλφαβητικά)

  1. ΑΝΤΙΓΟΝΗ – Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για το Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη Βία (https://www.antigone.gr/)
  2. ΑΡΣΙΣ-Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, ΑΘΗΝΑ (http://arsis.gr)
  3. Αλληλέγγυοι Χίου (https://www.facebook.com/chiossolidarity)
  4. Δίκτυο Κοινωνικής Υποστήριξης Προσφύγων & Μεταναστών (http://migrant.diktio.org)
  5. Δράση Αστυνομικών για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου – Police Action (https://www.facebook.com/PoliceActionForHumanRights)
  6. Ελληνικό Δίκτυο για το Δικαίωμα στη Στέγη & την Κατοικία (https://greekhousingnetwork.org/)
  1. Ελληνική Δράση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα “Πλειάδες” (http://hahurinfo.blogspot.com/)
  2. Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕλΕΔΑ) (https://www.hlhr.gr)
  3. Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (https://greekhelsinki.wordpress.com)
  4. Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες (http://www.gcr.gr)
  5. Ελληνικό Φόρουμ Μεταναστών (https://www.migrant.gr)
  6. Ελληνικό Φόρουμ Προσφύγων (http://www.refugees.gr)
  7. Κόσμος Χωρίς Πολέμους και Βία (https://www.kosmosxorispolemous.gr/)
  8. Οικογένειες Ουράνιο Τόξο (https://www.facebook.com/ouraniotoksofamilies)
  9. Πρωτοβουλία Δικηγόρων και Νομικών για τα δημοκρατικά δικαιώματα (https://pdn-dikaiomata.gr/)
  10. Σύλλογος ΘΕΤΙΚΗ ΦΩΝΗ (https://positivevoice.gr/)
  11. Σύνδεσμος Αντιρρησιών Συνείδησης (https://antirrisies.gr/)
  12. Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (ΣΥΔ) (https://tgender.gr)
  13. «Το Μωβ» Πανελλαδικό Σωματείο Γυναικείων Δικαιωμάτων (http://tomov.gr)
  14. Τουρκική Μειονοτική Κίνηση για τα Ανθρώπινα και Μειονοτικά Δικαιώματα
  15. Υποστήριξη Προσφύγων στο Αιγαίο (RSA) (http://rsaegean.org/el)
  16. ACAT – Belgium (www.acat.be)
  17. ACAT Canada (Action des chrétiens pour l’abolition de la torture)(https://acatcanada.ca)
  18. ACAT Germany (Action by Christians for the Abolition of Torture) (https://acat-deutschland.de/)
  19. ADIP Anatolıan Religions and Belief Platform (www.adipanadolu.org)
  20. ADO Alevi Philosophy Center (www.aleviocagi.org)
  21. Advocates Abroad (https://advocatesabroad.org/)
  22. AMOQA Αθηναϊκό Μουσείο Κουήρ Τεχνών (https://amoqa.net/)
  23. Antigone – Italy (www.antigone.it)
  24. Better Days- Greece ( https://www.betterdays.ngo/)
  25. Bulgarian Helsinki Committee (https://www.bghelsinki.org/en/)
  26. Centre for peace studies (https://www.cms.hr/en)
  27. Demos (www.demos.dk)
  28. Egyptian Commission for Rights and Freedoms (www.ec-rf.net)
  29. Equal Rights Beyond Borders (https://equal-rights.org)
  30. European Bureau for Conscientious Objection (www.ebco-beoc.org/)
  31. European Centre – Albania (www.euro-centre.eu) 
  32. European Network Against Racism – ENAR (htps://www.enar-eu.org/)
  33. European Implementation Network (EIN) (www.einnetwork.org)
  34. EuroMed Rights (https://euromedrights.org/)
  35. European LGBT Police Association (https://www.lgbtpolice.eu/)
  36. European Roma Rights Centre (ERRC) (http://www.errc.org)
  37. Fair Trials (https://www.fairtrials.org)
  38. Federal Association of Vietnamese Refugees in the Federal Republic of Germany (https://de.lienhoinvtn.de/ueber-uns/)
  39. ForRefugees (www.forRefugees.org)
  40. Forum for Religious Freedom-Europe (https://foref-europe.org/)
  41. Free Humanitarians (https://www.freehumanitarians.org/)
  42. GENTIUM – Spain (www.gentium.org)
  43. Global Project Against Hate and Extremism (www.globalextremism.org)
  44. HIAS Hellas (https://www.hias.org/where/greece)
  45. Human Rights Association -Turkey (http://www.ihd.org.tr/en)
  46. Hungarian Helsinki Committee (www.helsinki.hu)
  47. In-Sight Collaborative (https://www.in-sightcollaborative.org/)
  48. Institute of Race Relations (www.irr.org.uk)
  49. International Federation for Human Rights (FIDH), within the framework of the Observatory for the Protection of Human Rights Defenders. (https://www.fidh.org/)
  50. International Network Against Cyber Hate (www.inach.net)
  51. International Partnership for Human Rights (IPHR) (www.iphronline.org/)
  52. Irídia-Center of Defense of Human Rights (https://iridia.cat/en/)
  53. Ithaca Laundry Mobile laundry unit for the homeless (https://ithacalaundry.gr)
  54. Justice & Environment (https://justiceandenvironment.org/)
  55. KISA – Action for Equality, Support, Antiracism (https://kisa.org.cy)
  56. Legal Centre Lesvos (https://legalcentrelesvos.org/)
  57. LOVE-Storm – Together against Online Hate – Germany (https://love-storm.eu)
  58. Minority Rights Group (http://www.minorityrights.org/)
  59. National LGBT rights organization LGL, Lithuania (https://www.lgl.lt/en/)
  60. ‘NEVER AGAIN’ Association (www.neveragainassociation.org)
  61. PRO ASYL Bundesweite Arbeitsgemeinschaft für Flüchtlinge e.V. (https://www.proasyl.de)
  62. Race Relations (www.irr.org.uk)
  63. Refugee Biriyani & Bananas (https://www.refugeebiriyanibananas.org)
  64. Res Publica (https://www.respublica.org.al/internship/)
  65. Salam for Democracy and Human Rights (SALAM DHR) (https://salam-dhr.org/language/en/)
  66. SARwatchMED (https://twitter.com/SARwatchMED)
  67. SCI-Hellas (https://www.sci.gr/)
  68. Transitional Justice Working Group (TJWG) – South Korea (https://en.tjwg.org/)
  69. Watch the Med Alarm Phone (https://watchthemed.net)
  70. World Organisation Against Torture, within the framework of the Observatory for the Protection of Human Rights Defenders. (https://www.omct.org/)
  71. ZARA – Zivilcourage und Anti-Rassismus-Arbeitto (https://www.zara.or.at/en/)

2 thoughts on “Σχολιασμός Δημητρά «Πρακτικών και Απόφασης Διοικητικής Ολομέλειας Αρείου Πάγου 2/2024» και Αίτημα για Ενέργεια

Leave a comment