30/11/2020: Μηνυτήρια αναφορά κατά Υπουργού & Υφυπουργού Παιδείας για κατά συρροή αποκλεισμό παιδιών Ρομά από την τηλεκπαίδευση

ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

30 Νοεμβρίου 2020

Κυρίες/Κύριοι,

Σας υποβάλλουμε άλλη μια μηνυτήρια αναφορά, κατ’ άρθρο 42 ΚΠΔ, στα πλαίσια του προγράμματος του Παρατηρητηρίου Ρατσιστικών Εγκλημάτων, κατά της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και της Υφυπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη  αναφορικά με τον αποκλεισμό των παιδιών Ρομά από την τηλεκπαίδευση κατά τις περιόδους “καραντίνας” τόσο κατά την πρώτη φάση, την περασμένη άνοιξη, όσο και κατα την τρέχουσα περίοδο παρ’ ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας γνώριζε το πρόβλημα από την άνοιξη από αναφορές των αρμόδιων εκπαιδευτικών. Ο αποκλεισμός στερεία από τα παιδιά τη μάθηση και λόγω των καταγραφόμενων απουσιών τα οδηγεί στην απώλεια του εκπαιδευτικού έτους. Επισυνάπτονται δύο έγκυρα κείμενα που καταγράφουν τη σημερινή κατάσταση.


Ελλάν Πασσέ – Πανελλαδική Συνομοσπονδία Ελλήνων Ρομά

27 Νοεμβρίου 2020

Η ΕΛΛΑΝ ΠΑΣΣΕ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ: ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΤΣΙΓΓΑΝΟΠΑΙΔΑ ΕΚΤΟΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η ΕΛΛΑΝ ΠΑΣΣΕ απέστειλε σήμερα υπόμνημα – κατεπείγουσα επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με το δικαίωμα όλων στην εκπαίδευση και τον ολοκληρωτικό αποκλεισμό των Τσιγγανοπαίδων από την τηλεκπαίδευση. Ενώ, επιδόθηκε και εισαγγελική παραγγελία προς την Υπουργό, σε συνέχεια της εισαγγελικής παρέμβασης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Καλαμάτας. Η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση είναι δικαίωμα κι όχι ζητούμενο. Κι όμως το αναφαίρετο αυτό δικαίωμα όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία καταπατάται κατάφωρα για μια μεγάλη μερίδα μαθητών, εξαιτίας της πανδημικής κρίσης του κορωνοϊού, αλλά και λόγω των εγκληματικών παραλείψεων και αβλεψιών των αρμοδίων.Η ισότιμη πρόσβαση για όλους στη δημόσια εκπαίδευση, στην εποχή του κορωνοϊού, δεν είναι τόσο ισότιμη για μεγάλη μερίδα του πληθυσμού. Υπάρχουν οικογένειες χωρίς πρόσβαση στο ίντερνετ, χωρίς επάρκεια σε υπολογιστές, τάμπλετ και κινητά με αποτέλεσμα να αποκλείονται παντελώς από την εκπαιδευτική διαδικασία. Πολύ συχνό είναι, επίσης, το φαινόμενο των οικογενειών με δύο, τρία ή και περισσότερα παιδιά να βρίσκονται στην ίδια εκπαιδευτική βαθμίδα (πχ. δημοτικό) και να πρέπει να παρακολουθήσουν μαθήματα ταυτόχρονα με ελάχιστα διαθέσιμα μέσα. Τα παιδιά εκείνα που πλήττονται περισσότερα από αυτή τη δυσμενή πρόσβαση στην εκπαίδευση είναι τα παιδιά των Ελλήνων Ρομά. Τα ερωτήματα που γεννιούνται από όλα τα παραπάνω και με δεδομένο ότι μεσολάβησαν έξι μήνες ανάμεσα στο πρώτο και στο δεύτερο πανδημικό κύμα, είναι πάρα πολλά και χρήζουν απαντήσεων και άμεσων λύσεων από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με τη μορφή του κατεπείγοντος. Όσο διαρκεί η τηλεκπαίδευση πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά των Ρομά θα έχουν πρόσβαση σε αυτήν με τα αναγκαία μέσα. Ενώ, απαιτείται η αυτονόητη μέριμνα για την επίτευξη της πραγματικής παροχής εκπαίδευσης στους Ρομά, ανά πάσα στιγμή ανεξαιρέτως. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο!

—————————————————————-

20.11.2020 – 20:15

Τηλεκπαίδευση και κοινωνικές ανισότητες: Μια ιστορία από το Ζεφύρι

Alfavita Newsroom

Την αγωνία πως η τηλεκπαίδευση μετατρέπεται σε καταλύτη των κοινωνικών ανισοτήτων εκφράζουν εκπαιδευτικοί του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ζεφυρίου – Συμμετέχει το 4% (!) των μαθητών, αλλά οι απουσίες… απουσίες«Καλούμαστε να επισημοποιήσουμε και να σφραγίσουμε τις άνισες εκπαιδευτικές ευκαιρίες, να στηρίξουμε υποχρεωτικά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν είναι ολοφάνερο πως αδυνατεί να παρέχει στους μαθητές μας το μορφωτικό αγαθό», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ζεφυρίου, περιγράφοντας με τρόπο γλαφυρό και παραστατικό τις ιδιαίτερες κοινωνικές συνθήκες στο σχολείο που διδάσκουν και την αδυναμία παροχής τηλεκπαίδευσης σε μαθητές δημοτικού.Είναι χαρακτηριστικό πως μόλις το 4% των μαθητών, ήτοι 10 από τους 229 εγγεγραμμένους μαθητές της σχολικής μας μονάδας, μπορούν να συμμετέχουν κανονικά στο μάθημα, ωστόσο οι απουσίεςβάσει των σχετικών οδηγιών, προμετρώνται κανονικά, ενώ η ύλη πρέπει να προχωρήσει στις επόμενες ενότητες.Και όλα αυτά, σε μια περιοχή που οι μαθητές συχνά αδυνατούν να εφοδιαστούν με τετράδιο, γραφική ύλη, ακόμα και παπούτσια. Πολλώ δε μάλλον, να έχουν… ευρυζωνική σύνδεση ή laptop για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης…Η ανακοίνωση του συλλόγου:Τρίτη μέρα εφαρμογής της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε όλη την χώρα, και εμείς, οι εκπαιδευτικοί του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ζεφυρίου, νιώθουμε την ανάγκη να μιλήσουμε για την δική μας πραγματικότητα, άγνωστη και διαφορετική για τους περισσότερους, αλλά υπαρκτή για εμάς και τους μαθητές μας.Εργαζόμαστε με παιδιά που ανήκουν σε ευπαθή κοινωνική ομάδα, τα οποία ζουν πλειοψηφεί σε αποστερημένο κοινωνικά, οικονομικά και πολιτισμικά περιβάλλον. Πρόκειται για μέλη πολύτεκνων, διευρυμένων οικογενειών.  Αρκετά από αυτά στερούνται το δεκατιανό τους, απουσιάζουν γιατί τα παπούτσια τους είναι τρύπια, δυσκολεύονται να προμηθευτούν τα αναγκαία σχολικά είδη. Δε χρειάζεται να είναι κανείς  εκπαιδευτικός για να αντιληφθεί πώς νιώθουμε  όταν ρωτάμε αν υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο. Τα εμπόδια που συναντάμε είναι ανυπέρβλητα, καθότι ελάχιστοι διαθέτουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό για την πραγματοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως επίσης και την γνώση για να καταφέρουν να συνδεθούν.  Στις παραπάνω δυσκολίες προστίθεται και η ανεπάρκεια σε ηλεκτρονικό και τεχνολογικό εξοπλισμό της σχολικής μας μονάδας, αφού μετά από πρόσφατη διάρρηξη του σχολείου μας, αυτός δεν αντικαταστάθηκε από τους αρμόδιους φορείς παρά τα επανειλημμένα αιτήματά μας.Καλούμαστε λοιπόν εμείς, ως εκπαιδευτικοί, σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία να ακολουθήσουμε τις άστοχες οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας, να προχωρήσουμε την ύλη όπως μας επιβάλλεται και να περνάμε απουσίες , τη στιγμή που το ποσοστό συμμετοχής των μαθητών αγγίζει το 4%, αφορά δηλαδή τους 10 από τους 229 εγγεγραμμένους μαθητές της σχολικής μας μονάδας.  Καλούμαστε να επισημοποιήσουμε και να σφραγίσουμε τις άνισες εκπαιδευτικές ευκαιρίες, να στηρίξουμε υποχρεωτικά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν είναι ολοφάνερο πως αδυνατεί να παρέχει στους μαθητές μας το μορφωτικό αγαθό.Ακολούθως, παραθέτουμε τα μέτρα που από την αρχή της σχολικής χρονιάς επιδιώκαμε να ληφθούν από τους αρμόδιους, με στόχο να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά: λήψη αυξημένων μέτρων υγιεινής και προστασίας, όπως είναι τα συχνά δειγματοληπτικά τεστ στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και την ευρύτερη κοινότητα, σχολαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων, συχνότερες απολυμάνσεις,  συνεχής ενημέρωση των μελών της κοινότητας από τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές. Μέτρα που στοιχειωδώς δεν ελήφθησαν κατά το προηγούμενο διάστημα, παρά τις συνεχείς και επίμονες εκκλήσεις μας προς τον Ε.Ο.Δ.Υ., τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και τον Δήμο Φυλής, βάζοντας σε κίνδυνο την ζωή και υγεία των παιδιών αλλά και των εκπαιδευτικών που εργάζονται στο σχολείο μας.Σε καιρούς που η ατομική ευθύνη παρουσιάζεται ως θέσφατο για την προστασία της δημόσιας υγείας, που παρά τις οικονομικές αντιξοότητες χιλιάδες συμπολίτες μας έρχονται αντιμέτωποι με πρόστιμα για το αν κυκλοφόρησαν με άδεια ή χωρίς, που οι ατομικές ελευθερίες καταστέλλονται καθημερινά με παράλογες απαγορεύσεις, δηλώνουμε πως η κρατική ευθύνη για την προστασία και ασφάλεια μας ήταν  και συνεχίζει να είναι εκκωφαντικά ανύπαρκτη.Τέλος, μακριά από τις  «αστείες» αλλά διαρκώς αναπαραγόμενες αντιλήψεις σχετικά με τον κλάδο μας, που μας παρουσιάζουν ως βαριεστημένους και τεχνολογικά αναλφάβητους δημόσιους υπαλλήλους, αναρωτιόμαστε: έξι μήνες μετά το πρώτο κύμα πανδημίας, γιατί το Υπουργείο Παιδείας, που απαιτεί να είμαστε καθόλα έτοιμοι, δεν προέβη σε καμία σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών τόσο για την πρακτική αξιοποίηση της τηλεκπαίδευσης όσο και για την ουσιαστική, μορφωτική της λειτουργία; Πέρα από τις μιντιακές κυβερνητικές επιτυχίες, πόσο επιτυγχάνεται στην πράξη αυτό για το οποίο εν τέλει πληρωνόμαστε;Και απαντάμε, προτάσσοντας την ουσία της παιδαγωγικής επιστήμης:  αιτούμενοι την καθημερινή, και πνευματική μας επαφή με τα παιδιά μέσω δια ζώσης εκπαίδευσης, στοχεύοντας στην ολόπλευρη ανάπτυξη των προσωπικοτήτων τους, πράγμα που όφειλε να διασφαλισθεί εξ αρχής με όλους τους δυνατούς τρόπους.                                                                                                          

Σύλλογος Εκπαιδευτικών 3ου Δημοτικού Σχολείου Ζεφυρίου

***

Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας καθώς και να μας ενημερώσετε για τον αριθμό πρωτοκόλλου που θα δώσετε στη μήνυση αυτή.

Με τιμή,

Παναγιώτης Δημητράς
Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι

Leave a comment